Mit csinálj karanténban? - a kliséken kívül

by - április 06, 2020

Ha kimaxoltad már a pinterestet, beleuntál a nyelvtanulásba, kinézted a Youtube összes videóját és a kenyérsütés is már albán pék módjára megy, akkor jöhet néhány újabb kihívás, amivel el lehet bíbelődni ebben a csodálatos, egyedülálló és remélhetőleg soha nem megismétlődő időszakban. Avagy tanácsosztogatásba átültetett "mit csináltam ebben az egy hónapban" bejegyzés következik hölgyeim és uraim. nem hiszem, hogy van nagyúr olvasóm, de ha mégis, akkor hali

Btw, kitartást a sulisoknak, minden elismerésem nektek, én tuti kiégtem volna már a "digitális oktatás" első hetén. Aki home office-ol, azok meg írják már meg, hogy őszintén csinálják, mert bár én gyorsan munkanélküli lettem, még be kell segítenem, és a fene se tudja rávenni a lusta seggem, hogy e-maileket kezeljek. 

Olvass fura dolgokról

Jó, ez így elég érdekes alcím lett, de Neverhood néni elmagyarázza. Az utóbbi időben elkezdtem kis tökömnyi lakott szigetekről olvasni, részben Wikipédián, részben utazóblogokról, és szerintem némelyik története hihetetlen. Ott vannak a víz közepén, hetente 1-2 repülő közlekedik, ami talán szállítmányt hoz, de csókolom, ennyi. És mégis van, ahol akár 20 ezren is laknak - mint Budaörs vagy Balassagyarmat kb. Soha nem vonzott Ausztrália, abszolútte nem érdekel róla semmi, viszont Új-Zélanddal már máshogy állok, Mikronézia és Óceánia meg most kezdett el érdekelni az ilyen kis fura helyek miatt. 
Akár olvashatsz hírességről - én most II. Erzsébet életénél ragadtam le megint - politikusokról, fura Ázsiai országokról (Türkmenisztán nuku korona, wtf), vagy akár ki is képezheted magad magyar szociológiából.
Ha a ilyesmi nem érdekel, akkor lehetsz őrült, és végigolvashatod az Euróvízió wiki oldalait 1956-tól kezdve, rengeteg érdekes, meghökkentő, néha kissé felháborító infót tudhatsz meg. Én speciel imádom, hogy fura infókat tudok, egy beszélgetésbe beleszólva mindig megvillanthatod, és elhitetheted, hogy milyen okos vagy - közben meg csak fura. Mindegy. 

Tanulj meg takarítani

Március elsején úgy hozta az élet, hogy drága párommal összebútoroztunk, a kedves tisztaságmániás lakótársnőm pedig lelépett. Így rám maradt a takarítás, és döbbenetes, mennyire sok macerával jár. Az utóbbi fél évben igyekszem kísérletezni a kemikáliáktól mentes koktélokkal, és most aztán marhára van rá időm. Vannak siker élmények, vannak ecettől könnybe lábadt pillanatok, de neten való kutatással egész jó kis megoldásokat találhatunk. Szóval ha eddig azt hitted, hogy tudsz takarítani - nézz be a sütő és a konyhapult közötti területre, vagy a polcok tetejére. Ugye, hogy ugye. 
Ettől függetlenül azért ajánlott a fertőtlenítőszer használata a kilincsekre és a kényes területekre, de ettől függetlenül a mosogatósunk az ecet + szódabikarbóna óta tök szép. 

Krepp-papír-parti

Március második felében ültem a gép előtt, néztem a Korona (mármint a sorozat!!!) harmadik évadát, és rózsákat hajtogattam krepp-papírból hobbiként. Aztán hirtelen annyi lett, hogy illett vele valamit kezdenem, úgyhogy egy szebb papírzsepis dobozba tűzgéltem és azóta asztaldísz lett. Még N is azt mondta, hogy mennyire menő, pedig köztudottan borzasztó a DIY ügyességem, és szerintem egy óvodás gond nélkül lepipált volna. A másik adag krepp-virág ajtókopogtató lesz, hogy legalább egy minimál húsvét érzés összehozzunk, ha már itt ragadtunk, a családunk pedig a határ másik oldalán. 
Viszont... van egy másik, őrültebb tervem is ám. Mivelhogy maradt ki kék. Márpedig a lány mit szeretne nagyjából 4 éve? Kék hajat. Tudom, tudom, olvastam, hogy sokaknak az életben nem jött ki többet a hajából, de most úgyse lát senki, szóval mikor máskor?
A krepp papír elég univerzális dolog, én világéletemben utáltam vele dolgozni, elég kényes kis cucc, viszont teljesen megfizethető és nem bánod kidobni, ha mégis nyomorúságossá tetted. 

Sims 4

Jó, ez messze nem a hasznos teendőkhöz tartozik, sőt, borzasztó időpocsékolás számos szinten. De gyerekek, én 24 évesen végre eljutottam oda, hogy leülhetek és játszhatok. A fene se gondolta, hogy így belemerülök, konkrétan ledöbbentem, hogy a karakteremért tud jönni a kaszás, mikor megöregszik, és vége a több órával beleölt játékomnak ????!  Hát nekem erről senki nem szólt! Konkrétan voltak éjszakák, mikor a sims-el álmodtam, az általam létrehozott karakterekkel, meg ilyen kis zöld villogó cucc volt a fejem fölött, és abban a házban voltam, amit én építettem és bútoroztam. Őrület. 
Másfelől - egészségesen használva, szóval nem úgy, mint én - szerintem szuper pszichológiai és logisztikai játék. Egy karakterrel is érdekes, de most például van két felnőttem, meg három gyerekem - komoly feladat kordában tartani őket. Dolgozzanak, de éljenek is, tanuljanak is, de a feladataikat is végezzék el... Odafigyelés, koncentrálás, több szinten való gondolkodás, emberek logisztikázása - lényegében azt csinálom, amit a melóban csináltam :D erre esküszöm most jöttem rá, ahogy írom ezt a bejegyzést.  Ha csak chillben szeretnéd használni, akkor szerintem a házépítéssel való bíbelődésként is szuper elfoglaltság, sőt, ha ti is össze vagytok zárva a párotokkal, akkor jó kis közös program, hiszen meg lehet vitatni a lakberendezésről alkotott gondolatokat a jövőre való tekintettel. ("Nem, nem lesz külön edzőtermi szoba." "Márpedig igenis lesz szökőkút a nappali közepén" "Mi ez a nyomi konyha" "Ennél rondább fürdőszobát sem láttam még, hát miért minden fekete?" "Nehogy  már egymásból nyíljanak a gyerekszobák, tönkre akarod tenni a gyerekkorukat?!")

Tanulj meg hajat fonni - karra edzés pipa

Másnak Vikinghajat fonni, feltűzni, kötözgetni? Sima ügy. Magadnak? Mán' véletlen se. Pro tipp: ha épp nem kötnek le az online jógaórák, viszont kellene valamit edzened, de nincs az az isten, hogy fekvőtámaszozz, akkor próbáld meg magadnak befonni a hajad. De nem csak úgy, egyszerűen, abban semmi buli nincs. Legalább parkettába, legalább két copfba, és legalább szabályosan. Nos, a bemelegítésen már túl is vagy, gratulálok! Ha mégsem kezdett zsibogni már ettől a karod, akkor pláne gratu, te már fekvőtámaszozhatsz inkább.
Viccet félretéve: mikor gyakorolnál ilyesmit, ha nem a Netflix előtt ülve, miközben már napok óta nem mostál hajat, és úgysem tervezel kilépni az utcára még jóóóó ideig. 


Ennyi lenne az én mini-listám, mellyel laikusként hozzá tudok tenni a karantén alatti világotokhoz. Ugyanitt szívesen fogadom  a ti ötleteiteket is, avagy ti mit csináltok otthon? Mert ugye otthon vagytok. Ugye? UGYE? Jön Győrfi Pál és elkap, szóval UGYE! 

Távolsági csibeölelős:

You May Also Like

7 comments

  1. +1 ha van, gányold ki a kutyaházat, garantáltan megeszi az életedet...főleg, ha olyan balfütykös van, mint én, és az egyiknek ügyesen eláztatod a szigetelését. :D

    VálaszTörlés
  2. Ajaj... viszont legyünk pozitívak, legalább elszórakoztál vele :D

    VálaszTörlés
  3. Vicces bejegyzés lett megmosolyogtattál :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. + színezőkönyv/felnőtt színező
      + kalligráfia (fogalmam sincs hogy így írják- e de arra gondolok amikor megtanulsz szépen írni...)

      Törlés
    2. Tyű, ezek eszembe sem jutottak, de valóban nagyon jó ötletek! :)

      Törlés