Emeld fel a segged - Könyvek tavaszi lustaság ellen

by - március 06, 2017

Tavasszal minden szebbnek, jobbnak tűnik - a többieknek. Nekem? Az alvás és a kávé közt mozgok hetekig, utóbbi tart életben, arról nem is beszélve, hogy végre lenne időm olvasni a szabad levegőn is, erre unalmasabbnál unalmasabb könyveket fogok ki. 
Szóval főztem magamnak egy újabb adag kávét, kiropogtattam az ujjaimat, benyomtam egy kis Eminemet a háttérbe (vadulunk mostanában, semmi extra), és megpróbáltam nektek összeszedni néhány izgalmas könyvet, amelyek nem hagyják lankadni a figyelmet, motiválnak, tettre késztetnek és még tanulságok is. Nagyjából. Néha. Jó, legalább próbálkoznak. Aztán hogy ez csak nálam jött be, vagy tényleg sikerült kivételesen egy tisztességes listát összehoznom, ti döntitek el. 

A tipikus példája annak, hogy egy epilógus hogy tud elrontani egy fantasztikus könyvélményt. Aránylag még friss az élményem ezzel a történettel kapcsolatban, még Moly.hu-ra is tartozom az értékeléssel, de egy biztos: rohadtul tetszett a legvégéig. Pörgött, csak kapkodtam a fejem mikor mi történik, mi derül ki, és egyáltalán ki mennyire nem az, akinek elsőre gondolnád. Lehet, hogy a hóról szól, de ez tipikusan az a könyv, amit nyáron is olvashatsz, totál kaotikus és ettől hihetetlenül izgalmas. A főszereplő csaj tökös, nálam meg ez máris azonnal nyerő opció, arról nem is beszélve, mennyi kiránduláshoz szükséges túlélő tippet lehet tanulni, ami a jóidő közeledtével még hasznos is lehet az olyan - egyébként - szerencsétlen bénáknak, mint pl. én.

Ha ebben a könyvben nem történik folyamatosan valami, akkor sehol máshol. Külön piros pont, hogy nem egyből az apokalipszissel indítunk, hanem kapunk egyfajta "előtte-utána" képet a helyzetről. Egy vagány csaj, egy szexi rosszfiú és egy motor - több se kell tavaszra. Izgalmas és eseménydús, két éve olvastam, de még mindig kristály tisztán emlékszem a legvégén lévő brutálisan epic jelenetre, annyira intenzív és agyolvasztó volt. Könnyen olvasható, és mindent el lehet képzelni, amiről az írónő ír. Nincsenek felesleges dolgok, színtiszta logikára épül az egész, hála a jó magasságosnak. 
@weheartit #nature

Ha valaki inkább lájtosabban töltené a tavaszi zombiüzemmódot, akkor ez a könyv nem fog csalódást okozni - persze csak 18 év felett mert ugye a mai 15 évesek nem olvasnak Szürkét, áááhh, nem. A tavalyi év egyik legnagyobb meglepetése számomra, vicces, szórakoztató, tele történésekkel és vagány főszereplővel. Meglepő, de vannak benne tanulságos filozófiai nézetek is - igen, számomra is döbbenet egy alapvetően erotikusnak titulált regénytől. Szóval ha nem akartok világvégét, vagy csak egy lazább napot akartok olvasással tölteni, hatalmas lelkesedéssel ajánlom ezt az igencsak "szimpatikus" borítójú könyvet. a szimpatikus alatt nyalogatnivalót értek
@weheartit #legs


Ha a fenti 18+-os, akkor úgy tisztességes, ha ajánlok egy másikat is, szigorúan 18 éves kor alattiaknak is. Ez volt az első Meg Cabot regény amit olvastam, ha jól emlékszem, és mai napig imádom, bármikor képes vagyok újraolvasni. Izgalmas, tele titokkal és botrányokkal, igazán pezsdítő és vidám sztori, de komoly tanítást ad át, amit mindig is értékeltem Meg regényeiben. Szintén az egy napos könyv, de annak tökéletes. 
Az pedig külön mosolyogtató, hogy a könyv eredeti megjelenése 2004, technikailag egy teljesen más világ volt. 


Ahogy mindig, most is a végére hagytam egy olyat, ami már régóta várólistás  nálam, de még nem sikerült elolvasnom. Bárkivel beszéltem, mindenki csak dicsérni tudta ezt a könyvet, szóval épp ideje, hogy nekiálljunk. Magyarországról, Budapestről szól - részben, ha jól értelmeztem a fülszöveget - magyar írónőtől, egyedi történettel és egy kis történelemmel. Ha ez nem meggyőző erő, nem tudom, mi az. 


Nektek melyikek azok a könyvek, amelyeket terveztek elolvasni idén tavasszal? Ugye csak nekem nincs kedvem depressziós történeteket olvasni ilyen szép napsütésben mikor ezt írom, pont szakad kint az eső, na mindegyÍrjátok le kommentárba itt vagy a Neverhood's Diary Facebookon oldalán vagy akár már  Twitteren is elértek, Instán pedig az Instastoryn keresztül követhetitek, épp merre járok :)

You May Also Like

0 comments