Christmas Projekthét TAG - Neverhoodmas '17

by - december 09, 2017

A tavalyi év sikere után idén újra NEVERHOODMAS-szal "hangolódunk" az ünnepekre amolyan neverhoodosan: 10 dolog, diy, könyves és egyetemista témák, és még sok minden a nagy telezabálós ünnep érkezéséig minden hétvégén. 
Projekthetes TAG nélkül nincs Neverhoodmas se, most viszont kicsit beújítottunk. Eme lejjebb olvasható nagyszerű kérdéssort megint a tagokkal együtt dobtuk be a közösbe, naná, hogy ünnepi témában, nekem pedig éjjel 1:10-kor nincs is jobb dolgom, mint jól megválaszolni őket. 
A kérdéssor egyébként TAG-ként funkcionál, mindenki szabadon használhatja, ha tetszik. Lejebb pedig a projektpajtik blogjait is megtaláljátok, tessék szépen mindenkihez benézni. 
Let's start it!
RÉTA KÉRDÉSE:
Emlékszel rá, hogyan tudtad meg, hogy a Mikulás/Jézuska nem létezik? Ha igen, elmesélnéd?
Hogy őszinte legyek, bennem nem élt sokáig ez a mítosz, tesómmal ellentétben, aki még általános negyedikes korában összeverekedett az egyik haverjával, mert az elmondta tesómnak, hogy nincs Mikulás, az én drága szent bátyám pedig védte az igazát, hogy igenis van.
Nálam az ilyen sztorik kimaradtak, én korán elkezdtem ajándékozni a szüleimet, és lassan rájöttem, hogy ők az én Jézuskáim, én pedig az övék. Meg hát a kis angyalkájuk/ördögfajzatuk is, bibibiiiii. 

PERPETUA & INDIE KÉRDÉSE:
Karácsonykor veled is könnyebben elszalad a ló könyvvásárlás terén? Magadnak is veszel ilyenkor vagy csak másoktól kapsz?
Igen, pedig minden évben máshogy, más módon próbálok bevásárolni. Idén a netes rendelést intéztem, de most jöttem csak rá, hogy fele sincs megoldva az ajándékoknak, szóval a nagy brutál hajrában még én is bent leszek a boltokban. Sajnos mindig többet költök, mint elsőre tervezem, dehát istenem, ez van, majd januárban koplalunk.

DORKA KÉRDÉSE:
Mutass pár olyan könyvborítót, amik a télre és a karácsonyra emlékeztetnek.
Egy jutott egyből eszembe, ami télies borító, az Becca Fitzpatrick: Black Ice - Tükörjege, szerintem csodaszép.
WANDAMACI KÉRDÉSE:
Van valamilyen karácsonyi szokásotok?
Van áááám. Az első, hogy istentelenül összeveszik az egész család. A második, hogy minimum egy gömböt vagy generációkon keresztül örökölt családi örökségnek szánt karácsonyfadíszt összetörök. Közben apu a fa tartóba helyezése során végigmondja az összes létező magyar, szerb, angol és még néha német káromkodást is, de mint egy verset. Ráadásnak tesómmal tutira összeveszünk, hogy ahelyett, hogy akasztókat tenne a szaloncukorra, inkább megeszi őket, így a fára alig marad. Anyám meg persze hulla, mert napok óta a konyhában rostokol, szóval ő a külsős szitukból inkább kimarad (ő csinálja jól). A harmadik, hogy mind borzasztó strapáltan és csövesen ülünk a családi asztalhoz. A negyedik, hogy elmondok egy laza áldást, amit amúgy apunak kellene, de én lettem szentfazéknak megszavazva a kis femilinkben. Az ötödik pedig az alma-dió-hagyma-méz kóstolása, ez tradíció nálunk amióta az eszemet tudom.

ANNA KÉRDÉSE:
Miért várod minden évben újra a karácsonyt?
Mert abban reménykedem, hogy "na majd most" igazi ÁMERIKÁI, weheartites, pinterestes, kirúgunk a hámból karácsonyunk lesz. Aztán ember tervez, isten végez, pont az ellentéte szokott történni, évről évre kevesebb jut a fára, köré és alá.
A másik, hogy három számomra meghatározó és nagyon fontos személyt is decemberben vesztettem el, kettőjüket speciel karácsonykor, szóval akármennyire is szép ez az ünnep, a bánatról és a hiányukról nem tudunk megfeledkezni. 

NIITAA KÉRDÉSE:
Mely könyvek szerepelnek a karácsonyi kívánságlistádon? 
Konkrét könyvet nem tudok mondani, a lényeg, hogy legyen űber romantikus, űber nyálas, és ne legyen nyomi a főszereplő csaj se a pasi, mert akkor kiakadok. Karácsonykor pedig nem akarok kiakadni.

Milyen fajta fát preferáltok: műfenyő vagy igazi? 
Csakis igazi, én még inkább a gyökeresért próbálok itthon kampányolni, volt év, mikor be is jött. A mű is feljön témának every year, de még mindig nem találtunk olyan szépet, ami megfelelne a család minőségellenőrzésének.

+ kihívás: építs moly-karácsonyfát!
Tavaly építettem, Molyon mindenki kiakadt, hogy töröm a könyvek gerincét. ITT JELEZNÉM, HOGY ÉLNEK ÉS SEMMI BAJUK AZÓTA SE.
VIRÁG KÉRDÉSE 

Mi az, amit minden karácsonykor meg akarsz tenni / szokás, amit fel akarsz venni, de aztán mégsem teszed meg soha?
Mondjuk normálisan feldíszíteni a házat, mert valahogy nálunk ez a cozy vibe nagyon nincs meg, hiába pakolom tele sujtással meg égővel az összes szobát, valamit nem csinálok jól. 
Még mindig nincs rondapulcsim, tavaly már nagyon be akartam szerezni egyet, csak rohadtul drágáltam, úgyhogy ez még várat magára.
Végignézni egy rohadt karácsonyi filmet az elejétől a végéig. Nem láttam se az Elf-et, se a Grincset, se a Télaput, se a nem tudom, mi van még, azt sem tudom, miről szólnak (gondolom a Karácsonyról, de szóljatok, ha tévedek) egyedül a Reszkessetek, betörők az, amit régebben láttam meg szerettem, de azóta se. 

BARBI KÉRDÉSEI:
Karácsonyi hangolódásként szoktál karácsonyi témájú könyveket olvasni?
Nem. Vannak Karácsony témájú könyvek? :D

MOLLY KÉRDÉSE:
Hogyan telik nálatok a szenteste?
Mikor minden feszkóval telve végre leülünk enni, akkor a kaja összehozza az amúgy is saját hashtaggel rendelkező családomat (#szeretünkenniezvan), és onnantól beindul a sztorizás, általában a szüleimet kérdezgetjük, hogy meséljenek erről-arról, amikor még fiatalok voltak. Jókat és sokat tudnak dumálni, az olyan élhető. 

ANITIGER KÉRDÉSE:
Milyen lenne számodra a tökéletes Karácsony? Emlékeztet gyermekkorod Karácsonyaira?
Hmm, ezt a kérdést ketté szedném. A tökéletes Karácsony nálam még úgy érzem, várat magára. Szeretném, ha szenteste és másnap reggel is itthon ébrednénk a leendő párommal, és a gyerekekkel, tesómék is itt lennének, ugyanígy, és vidáman megreggeliznénk, mindenki karácsony feelingben és közben a kölkök, a tacskók, beagle-ök és a törpekecske szétszedik a házat. Számomra nagyon fontosak a szüleim, és hacsak nem a világ végén leszek, akkor is megpróbálok mindig hazajutni Karácsonyra hozzájuk.
A gyerekkori ünnepből inkább az maradt meg, hogy míg apuval vagy valamelyik rokonnal elmentünk sétálni vagy a mamáékhoz, addig itthon anyu feldíszítették a fát, és mindig az volt mesélve, hogy a fát is a Jézuska hozta. Nekem ez a teória egyébként bejött és bejön most is. Amíg a nagyszüleim éltek, hozzájuk mentünk 25-én ebédre, szóval gondolom ilyen téren hasonlóság van a fent elképzelt és az imént leírt valóság közt.
GOTHIC KÉRDÉSE:
Ismerős lehet az iskolából mindenkinek a télapós/karácsonyos meglepetés húzás… Az ez évi első olvasmányod főszereplőjének milyen ajándékcsomagot állítanál össze? (Fontos: az anyagi oldal nem téged terhel, úgyhogy tegyél bele egy könyvet is)
Alig olvastam idén könyvet, de még így is vissza kellett néznem, hogy mi volt az első. SZJG 5. - Remény. Mily nehéz döntés ez. Mily komplikált Reninek ajándékot venni.
Kap egy könyvutalványt meg pár könyvjelzős és csók a családnak. Ő meg adja nekem Cortezt. Teljesen reális alku. 

SOL KÉRDÉSE:
Kaptál már olyan ajándékot, aminek nem örültél? Mi volt az? Hogy kezelted a helyzetet?
Biztos hogy kaptam, osztályajándékozások alkalmával, de egyáltalán nem emlékszem, hogy mit és mikor, vagy kitől. Én igazából egy nagyon egyszerű személy vagyok, mindennek tudok örülni, általában később derül ki, hogy nem az én stílusom az adott tárgy vagy nem használom ki eléggé. 

NEVERHOOD KÉRDÉSE:
Mik azok a témák (közéleti, kulturális, szociális, bármi), ami számodra NEM jöhet szóba szenteste vagy karácsony napján a családi asztalnál beszélgetés közben?
Hát akkor a saját kérdésemet is megválaszolom, leszek oly csodás, hogy ha már ilyen bonyolult kérdést tettem fel, akkor nem csak a többiekkel cseszek ki.
Nálunk a politika egy nagy bukó, fene nagyokat tudunk vitázni, mert senki nem érti a másik álláspontját. Apu a nagyokos, ő mindent tud (nem), anyám más irányból nézi, tesóm kutató tudósként egyáltalán nem foglal állást, én meg megint mást látok és tapasztalok. Szóval ez totál hangulatgyilkossággá fajulhat. Ami még nem jöhet, az az etnikumok és a történelem, mert a háborúkat és a csatákat mind máshogy tanultuk, és ezen is hajba tudunk kapni. Többi más jöhet, csak pozitív hangvételű legyen. 

Ennyi lenne tőlem, szerintem igen őszintén és velősen megválaszolgattam mindent. Egyértelmű, hogy projektről projektra kreatívabbak vagyunk szerintem. A bloggerpajtijaimnak ezúton is Kellemes Ünnepeket kívánok!

Ezen a hétvégén KÉT bejegyzés is lesz, holnap érkezik egy újabb Neverhoodmas-os blogbejegyzés, amiben a mini karácsonyi nyereményjáték részleteit is hozom, szóval tessék figyelni. 

Csibecuppanós:
P.s.: Szia Szandu, nem mondhatod, hogy nem említettelek meg a blogban. :)
Minden projektpajtihoz tessék szépen benézni: 
Never Let Me Go (http://neverletmegobyviranna.blogspot.hu/) ~ Virág / @Virág_Blogger 
☆ Wandamaci (könyv)birodalma (http://wandamaci.blogspot.hu/) ~ @Wandamaci 
☆ Three Points Of View (https://three-points-of-view.blogspot.hu/) ~ Vicky / @Vicky3
☆ Írásaim Tárháza (http://irasaimtarhaza.blogspot.hu/) ~ Hikari / @K_A_Hikari 
☆ Könyvjelző (http://konyvjelzobloog.blogspot.hu/) ~ @Perpetua és @Indie 
☆ Coffee & Manga (http://www.coffee-and-manga.blogspot.hu) ~ Molly / @molly_ 
☆ Könyvvadászok (http://konyvvadaszok.blogspot.hu/) ~ @Sol 
☆ Metaforaszennyezés (http://metaforaszennyezes.blogspot.hu/) ~ Sára / @sateenkaarigirl 
☆ Hagyjatok! Olvasok! (http://hagyjatokolvasok.blogspot.hu/) ~ @AniTiger 
☆ Miss Library (http://pastelblueandchocolatecake.blogspot.hu/) ~ kovkira 
☆ TodayWiggin (http://todaywiggin.gportal.hu/) ~ Valentine Wiggin / @Valentine_Wiggin 
☆ Neverhood's Diary (http://neverhoodsdiary.blogspot.hu/) ~ Neverhood / @neverhood 
☆ Kitablar (http://barbyesakonyvek.blogspot.hu/) ~ Barbi / @BarbyMalik0112 
☆ Varázstinta (http://varazstinta.blogspot.hu/) ~ Lonette /@csokitorta 
☆ HaBár, a könyves kocsma (https://habarkonyveskocsma.blogspot.hu/) ~ Réta / @reta09 
☆ Niitaabell Világa (http://niitaabell.blogspot.hu/) ~ @Niitaa 
☆ Anya olvas (https://dorkaanyaolvas.blogspot.hu/) ~ Dorka/ @CsakSimánDorka 
☆ Fleur de Livre (http://fleurdelivre.blogspot.hu/) ~ Ashley / @Ashley_Redwood 
☆ Lap lap után (https://laplaputan.blogspot.hu/) ~ Anna / @M_Annie_99 
☆ Goodbye Agony (http://goodbye-agony.blogspot.hu) ~ Gothic Fleur / @Gothic01

You May Also Like

3 comments

  1. A veszekedés nálunk is megvolt, míg a szülői házban laktam :D Bátyám meg apám faragták be a fát, hát jó hangulatban kezdődött :D

    Aztán a szaloncukor dettó! :D Bátyám, szintén, többet evett, mint fűzött :D sőőőt! Karácsonyi időszakban a fa alatt feküdve szoktunk tv-zni, ő pedig suttyomban ette a szaloncukrot és a habcsókot, majd a papírokat és madzagokat begyűrte a kanapé mögé, hogy még véletlenül se tűnjön fel senkinek :D Aztán a következő nagytakarításkor előjöttek :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ez amúgy ilyen álomszerű idilli kép, hogy otthon minden béke és csönd, és a fa egyből megáll a helyén... a nagy francokat, azt, minimum baltával kell neki esni, és csak reménykedni, hogy végül nem egymásnak :DDD

      A tesód kreativitása lenyűgöző. Jó fej lehet :D

      Törlés
    2. Ő is ezt gondolja magáról :D :D Én néha azért kevésbé :D

      Törlés