5 (téli) program-ötlet, amit igenis csinálhatsz egyedül

by - február 11, 2018

Elkezdtem írni egy (anti)Valentin-naphoz kapcsolódó bejegyzést, és szinte kész is lettem vele, mégse tetszett, mert túlságosan hiteltelen és hivalkodó lett, szóval úgy voltam vele, hogy legyen egy hozzám és hozzátok is sokkal inkább kapcsolódó téma. Tavaly nagyon szerettétek az "5 NYÁRI PROGRAM-ÖTLET, AMIT IGENIS CSINÁLHATSZ EGYEDÜL" c. bejegyzést, én meg szerettem rajta agyalni, szóval épp itt az ideje hozni ennek a téli verzióját is. Ez amolyan bakancslista magamnak és nektek is, meg azért nem árt néha összeszedni, hogy mennyi mindent hagyunk ki sorozatmaratonozás és felesleges netezés, meg a lusta  "kisemkelekazágyból" életmódunk miatt.

Télen ez még nagyobb nehezünkre esik, én se vagyok szent, sokszor inkább döglök otthon, mint hogy kimenjek a hidegbe, ne adj isten, még fel is kelljen öltöznöm kabát-sapka-sál-csizma kvartettbe. De ha mégis megszáll a "mehetnék", akkor szeretem hasznosan tölteni a rövid nappalokat. Erre hoztam néhány ötletet, amit akár egyedül is csinálhatsz, nem kell mindig másra várni. 
Jégkori

Ahhoz képest, hogy 2 évtizeden keresztül nem akartam jégre állni, féltem, és bénáztam, a tavalyi félév korcsolya kurzusa (igen, ilyen érdekes szakra járok, hogy még kötelező korink is van), nagyon meghozta hozzá a kedvem, és nagy szerelem lett ez a miénk. Átmozgat, próbálgathatod a sebességet és a trükköket, ráadásul közben ki is kapcsolsz agyilag. Vicces, ha mással mész, de teljesen rekreációs jellegű, ha egyedül. Szerencsére ilyenkor még elég sok pálya nyitva van az enyhe idő ellenére is, ráadásul a diákkedvezmények még inkább jól jönnek az árakat tekintve. 
Ha pedig béna vagy (mint én), akkor megint csak jó, ha egyedül mész, mert ismeretlenül égsz, és legalább teszel valamit, ami a komfortzónádon kívül esik.
Jó tanács: azért egy csuklóvédő sose jön rosszul, és ha esel, előre ess, úgy nem nyírod ki magad annyira. 

Ingyenes smink-, vagy bármilyen-tanácsadás

Nemrég jöttem rá (ebből is látszik, mennyit járok plázákba meg ilyen túltolt fenszi helyeken - semennyit), hogy egyes drogériákban, sminkes üzletekben lehet kérni ingyenes smink tanácsadást, sőt ki is sminkelnek full ördögűző glambe, ha szeretnéd. Gondolj bele, mekkora buli kimenni az utcára 5 kg alapozóval meg highlighterral, ami még csak nem is a tied, és nem neked kellett érte szenvedned. Naugye. Másfelöl pedig beltéren vagy, nem kell kint fagyoskodnod órákig, és még talán valami okosat is tanulsz, miközben a méregdrága, megfizethetetlen bronzosítót próbálják rád tukmálni, ami ugye élet-halál szükség a földi létezéshez.
Író-olvasó találkozók, dedikálások, blogger találkozók, csoport találkozók stb.

Épp láttam Facebookon, hogy az Álomgyár kiadó több írója is dedikálást tart Valentin-napon, amit nagyon okos kezdeményezésnek érzek (ITT a link), és bár Pesten van, attól még érdemes lenne kilátogatni. A 365letszikra is egy szuper kezdeményezéssel állt elő ők a nők inspirálására tették fel szolgálataikat, az eseményük ITT megtalálható, tudom, tudom, szintén Pesten. A ZODA stúdiót is érdemes követni, bár nekik már elmúlt az első szervezett bloggertalálkozójuk, azért nem árt résen lenni, biztosan előrukkolnak majd valami újjal. Szóval ha van téma, ami érdekel titeket, és szeretnétek olyanokkal találkozni, akik hasonló dolgokban járatosak, vagy csak kikapcsolódnátok és inspirálódnátok kicsit, akkor nézettek szét, hogy a közeletekben milyen hasonló kezdeményezések, találkozók vannak. Ne félj egyedül menni, ott úgyis találsz olyat, akivel csevegésbe merülsz majd. Új kapcsolatok, új szubkultúrák tagja lenni szuper és frissítő dolog, remek önismeret és nem utolsó sorban hasznosan eltöltött idő, ami helyett valószínűleg csak otthon filmeznél chipsszel a kezedben. nem sértés

Fánk-sütés, torkoscsütörtök

Ha már jön a farsang, nem szeretnék megfeledkezni a brutális addikciómról sem, ami a F-Á-N-K. Imádom a fánkot, rohadtul nem laktat, csak eszelősen hizlal, viszont végtelen mennyiséget tudok belőle enni. Akár a kezemet is leszúratom érte a harcokban - a Felegáns Team tud mesélni (itt olvashatsz arról, miről is hablatyolok épp). Előző életemben tuti rossz amerikai zsaru voltam. A lényeg a lényeg, fánkot nem olyan könnyű sütni, mint amilyennek elsőre tűnik. Ragad, nem kel meg, íztelen, túl édes, szénné sül, deformált lesz, tiszta maszat a csokitól, szóval kísérletező kedvű egyének, itt a nagy alkalom! Próbáljatok Pinterest-lehetetlenségeket újrakreálni, de receptet azért vagy a nagymama szakácskönyvéből vagy valami normális helyről szerezzetek. Biztos ami biztos.
Ha pedig nem akartok 5 kiló mosatlant csinálni, akkor ne felejtsétek el, hogy február 15 torkos csütörtök, rengeteg helyen ilyenkor fél áron lehet kajálni, újakat kóstolni. Egy térképet találtam, ahol elég sok helyet összeszednek országszerte, IDE kattintva megnyitható. 

Menj kicsit világgá

Menni mindig kell, és mondom ezt teljeskörű tapasztalatból. Nem kell az kontinens másik felére kirándulni, nem szükséges a Fülöp-szigetekre befizetni a 10 napos utat. Sétálj a városodban, fedezd fel azokat az utcákat, ahol még sosem mentél végig. Ha van engedélyed, nyomj egy road trippet a szomszéd falvakba vagy környékbe, menj nemzeti parkokba, menj vadasparkba, bárhova, ahol időt kapsz, ahol nem az iskolai és a munkahelyi dolgaiddal kell törődnöd, ahol tényleg maximális selftime-mal lehetsz, és az első havi motiváicócsökkenés után újra kicsit összeszedheted magad. 
Nektek milyen programötleteitek, bakancslista-darabkáitok vannak még a tél hátralévő szakaszára? Vagy mi az, amit a fentiek közül mindenképp kipróbáltok majd? :) Írjátok meg itt, vagy a Neverhood's Diary Facebook oldalán, Instán pedig követhetitek, hogy épp merre járok, mennyit szenvedek a szakdolgozattal, és mennyire próbálok mégis pozitív maradni. Nem sikerül, de próbálok :D

Aktivizáló csibecsókosölelés:
p.s. tudom, a képek nem pont téli hóeséses vibe-bal vannak ellátva, és bár szeretem a telet, a havat, a hóeséses hangulatot Karácsonykor okosnak hagyom hátrahagyni. Ráadásul brutál tavaszias az idő, szóval azért kaptok inkább kellemes, ösztönző, "érdemesaházbólkimenni" típusú képeket :) 

PINTEREST                                             
                


You May Also Like

2 comments

  1. Én is nézegettem ezeket az eseményeket (mármint a bloggereknek szólókat), de nem annyira tűnik jelenleg az én világomnak :/ Amilyen peches vagyok általában az időpont sem jó...
    Na és most áttérek a pozitív részére a kommentemnek :D A kori nálam is szerelem, imádom!
    Nálam régóta tervben van, hogy bejárjak minél több várost Magyarországon, most még jobban meghoztad hozzá a kedvemet! *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nekem is néhány blogger esemény ilyen "hmmhmm", de talán épp azért mennék el, mert olyat még úgyse láttam vagy tapasztaltam :D

      Az országjárás nekem is jó ideje bakancslista, mert szerintem azért van itt is bőven néznivaló, nem csak a Fiji-szigeteken :D Remélem sikerült neked is megvalósítani a terveidet :)))

      Törlés