5+1 hely, amely egynapos kirándulásnak tökéletes #HUN

by - június 25, 2017

A múltkori bejegyzésben már emlegettem, hogy egyedül utazni nem ciki, sőt, kifejezetten érdemes, és kell is. Egy igazi független fiatal nem vár másra a saját boldogságáért, és ezt annyiszor el fogom ismételni nektek, mint a rohadt TeleShoppos reklámot szokás a tévében. Azt is kiemeltem viszont, hogy nem kell Párizsba, vagy a világ végére menni, elég néha a szomszéd településre is átnézni. 

Megpróbáltam összeszedni 6 olyan magyarországi helyet, melyek meglátogatása során sem kell feltétlen csődbe vágnod magad, viszont kulturális és fizikai feltöltődést is jelenthetnek. Meg persze király képeket lehet csinálni, nem elhanyagolható tény, lehet pakolni Instára.  

A lista persze nem teljes, számos gyönyörű, de rejtett kincs lapul még az országban, amik felderítésére még a google-ben is mélyre kell ásni, én csak pár kedvencemet írom most le. Ahol jártam, azt külön kiemelem majd, elmondva így a véleményem, de amúgy piszok nehéz volt az ország minden tájáról érdekességeket összeszedni, szóval becsüljétek ám meg nagyon, hogy vagyok nektek ;) pojééén. A nevekre kattintva képekre bukkanhattok, így megkönnyítve a keresést, a bejegyzések alatt pedig a "térkép"-re kattintva google map vár rátok.
Az utóbbi időből a kedvenc képem.
@neverhood / Copyright © 2016-2017 Minden jog fenntartva!

Számomra ez egy tipikus tündérkirálylányos kastély így képek alapján, ne kérdezzétek, miért. Igyekeztem utánaolvasni, és a jelek szerint renoválás alatt áll néhány szárny, viszont a kertjét dicsérik, mint az állat, szóval aki sétálgatna egy jót egy nem épp kánikula fűtötte délutánon Békéscsabától pár kilométerre LEFELÉ (mindjárt elmondom, miért emelem ezt ki ennyire), annak nagyon jó kikapcsolódás lehet. Aki pedig olyan elmebeteg, mint én, hogy szereti a katasztrófaturizmust, annak BCsaba MELLETT, Gerlában is van egy ugyanúgy Wenckheim-kastélynak nevezett épületegyüttes, mely már romosan áll. A nem nagy távolságok miatt szerintem megéri mindkettőt meglátogatni, nekem nagyon a nyári bakancslistámon vannak ezek a helyek. Mármint most komolyan: melyik tisztességes, sokat olvasó lány nem képzelte már el magát párszor kastélyokban sétálgatva? Naugye.
térkép


Fúú, ez is nagyon bakancslistát ügy, Szentendréről láttam képeket kb. egy éve, és azóta nem akar kimenni a fejemből ez a város a látványosságaival. Imádom az ilyen szűk kis utcás településeket, ami inkább a völgyesebb szláv településekre hasonlít, és mivel Szentendrén igen nagy számban élnek a szerbek, így nem véletlen a város építészete sem. Kicsit Krakkóra hasonlít, az pedig tudjátok, hogy a szívem nem hogy csücske, de közel fele. Egy napra tutira megéri elnézni, ha esetleg pedig valaki unná, még mindig átruccanhat a mellette levő Visegrádra, amit szerintem külön be sem kell mutatnom a Duna-kanyarával és a Várral, az idegenforgalmi irodák orrba-szájba nyomatják, a törikönyvek meg pláne. 
@neverhood / Copyright © 2016-2017 Minden jog fenntartva!

Szögezzük le: az életben nem voltam még a Balaton környékén sem, szóval balatonizmusból totál bukó vagyok. Azonban álmodozni tudok, kastélyokról pláne, szóval jöttem egy újabbal, a Festetics-kastéllyal, és komolyan, ha ebbe az épületbe nem szeret bele valaki már a képek láttán, akkor soha semmibe nem fog. Pazar és hatalmas, ráadásul látogatható. A tükörterem az egy nagy betűs OMFG, és ilyenkor jövök rá, hogy tényleg nem kell Bécsig menni azért, hogy az ember különlegességeket lásson.
Ha valaki pedig unja, még mindig szétnézhet a nem túl csúnya városban, vagy lemehet a partra hűsölni. Egy napra turistának lenni ebben a városban szerintem teljesen megéri.


4. Pécs

Mondtam, hogy próbálok az ország  minden pontjáról helyeket hozni, és bár Pécs nem a tipikus turiváros, jártam már itt, így most saját tapasztalatos sztori jön. 2010-ben Európa Kulturális Fővárosként egész jól kicsinosították a várost, ráadásul számos jellegzetes épülete is van, és ha valaki még ezt is unja, vagy inkább a túrázósabb eseményeket preferálja, az kirándulhat egyet a tévétoronyhoz is, vagy a Jakab-hegyre, esetleg a Kis-tubesi kilátóhoz. Legyünk őszinték, az ország igen lapos, így minden hegymászósabb-túra megoldásnak örülni kell, aztán bírjátok szusszal meg próbáljatok nem eltévedni, mert ez nem a 117 légimentős sorozat. 
Aki viszont tényleg csak a városban bóklászna, az is el tud tölteni egy napot gond nélkül, a főtér a dzsámijával, a Zsolnay-negyed, a székesegyház, vagy akár a Vasarely-múzeum is megéri a látogatást.
@neverhood / Copyright © 2016-2017 Minden jog fenntartva!

Nyáron döglünk a melegben, ilyenkor mindenki rohan a vízpartra, és izzadó testek mártóznak egymás mellett a tavakban és a folyópartokon. Valahogy nem meglepő, hogy víziszonyom van egyébként. Szóval, a lényeg: ha nem a tipik turistahelyekre mennél, akkor ajánlom az Eger-Miskolc-Salgótarján háromszögben levő Szalajka-völgyet, és az ott található gyönyörű Fátyol-vízesést. Persze ne egy Niagarát képzelj el, de túrázni és valóban felfrissülni szerintem totál megéri. Ha a közelben laknék, tutira non-stop oda járkálnék, tipikus Neverhood féle szerelemhely a képek alapján.
térkép

+1 Szeged
Csak gyertek, én várlak titeket - ha időben szóltok :D 
@neverhood / Copyright © 2016-2017 Minden jog fenntartva!
Remélem sikerült valamennyit segítenem, tényleg nagyon igyekeztem a városjáróknak és a természet szerelmeseinek is kedvezni, ráadásul mivel tömegiszonyom van, a tippppikus turistáktól meg főleg agybajt kapok, így csakis olyan helyeket válogattam be, melyek nekem/nekünk szociálisan problémásoknak (:D) kedveznek. 
Bízom benne, hogy tudlak titeket motiválni, hogy mozduljatok ki, erre van a nyár, főleg fiatalon, a szabadság egyre kisebb és kisebb lesz idővel, szóval használjátok ki a jó időt, meg a kánikulát is. 

Kérlek, ti is írjátok le a kedvenc helyeiteket, adjatok ötleteket, vagy csak meséljétek el a saját élményeiteket kommentárban itt, vagy Facebookon, vagy akár Molyon is, nagyon kíváncsi vagyok rájuk! :) Instán pedig @neverhoodsdiary néven követhettek, minden velem és a bloggal kapcsolatos infót onnan tudhattok meg először :)
Szép hétvégét és tartalmas kirándulásokat Csibék!

You May Also Like

0 comments