University life - hasznos kolidekoráció Pinterest-ötlettárból

by - október 01, 2016

Ígértem már egy kollégiumi dekorálós bejegyzést régebben, és bíztam abban, hogy a saját egyszerű ötleteimet tudom majd veletek megosztani, de az élet egy cseppet átírta a számításaimat. Ha követtek Instán, vagy Molyon, már sejthetitek, miről van szó, de a jövő heti bejegyzésben úgyis tisztázok mindent. Addig viszont van a világnak egy időrabló weboldala, mint a Pinterest, tele értelmetlen, és néhány hasznos tippel is. Utóbbiból szemezgettem az alapján, hogy a magyar egyetemi/kollégiumi viszonyoknak és a pénztárcának is megfeleljenek a dekorációs ötletek, amivel otthonosabbá teheted a kis zugodat a szobában.

Képek

Szerintem az egyik legegyértelműbb kollégiumi dekoráció az előhívatott, vagy legalább nyomtatott képek. Családról, kutyáról, kajáról... igazából a legváltozatosabb módon felhasználható.
Az én tippem: ha művésziesre akarod venni a figurát, akkor ajánlom a fekete-fehér szerkesztést előhívás előtt, ha pedig kicsit vidámabb hangulatot szeretnél, akkor vágd le a fényképek szélét spéci ollóval pl. cikk-cakkosra, vagy hullámosra. 
Hogyan csináltam én: mivel nagyon szeretem a polaroid képeket, így Picmonkey-ban megszerkesztettem a képeket a polaroidos képkerettel, és bár a fotósok nem szerettek érte, végül kinyomtatták nekem. Egyszerű, és dekoratív, ráadásul pénztárcakímélő.
Az elrendezés pedig tényleg gyerekjáték, a hely és a fal minősége adta keretek közt bárhol mozoghat. Azért itt hagyok néhány képet inspirációnak.
Dekor cellux - "washi tape"

Nálunk most kezd divatba jönni (vagyis én most találtam megfizethető áron) a különböző színű és mintájú celluxok választéka. Őszinte leszek, sokáig totális hülyeségnek tartottam, mert leginkább a Youtube-on és blogokon található különböző határidőnaplók cicomázásához használják, holott nem olcsó mulatság. Viszont "egyszer élünk" felfogásom eredményeként rájöttem, hogy elég jól tapad a falra, így ötletek újabb sokaságát adva.
Az én tippem: mielőtt bevásárolnál egy zsákkal, érdemes eggyel kipróbálni, hogy az adott márka megmarad-e egyáltalán a falon. Mondjuk ez nem csak a cellux, de a falfesték minőségétől is függ. Ha véletlen nem, ne szomorodj, az asztalodat, polcodat, szekrényedet, ajtótokat ugyanúgy kidekorálhatod vele. Nem kell túlzásba esni, már egy sima nyílvessző minta is nézhet ki királyul a csupasz falon.
Hogyan csináltam én: Mivel egy éve még nem volt a tulajdonomban "washi tape" kicsit irritál ez a szó, ne kérdezzétek, miért, így alternatív megoldásként elmentem egy ázsiaiba, és szigetelőszalaggal helyettesítettem. Az otthoni szobám javában fekete és fehér, így feketével szórakozva felvázoltam néhány dolgot a falra, mert rajzolni ugyebár nem tudok. Volt, ami ragadt, és volt ami nem, de a koliszobában a dekor celluxok nagyon jól működnek, alig lehet lekaparni a falról. Nagyon nézzetek szét az írószerüzletekbe, óriási különbségek vannak árban. Én csomagban vettem 10-et, öt színt tartalmazott (ezüst, kék, lila, piros, zöld), 400 forintért, de csak mert szerencsém volt, egyébként darabja kerül 400-450-be. Ajánlom az Ebay-t, 2-3 eurótól már 10 darabos csomagokat lehet rendelni, de csak akkor, ha tényleg úgy érzitek, tudnátok használni. Minden másra ott a szigetelőszalag, annak is millió színét találjátok a nagyobb boltokban.
A szarvas az saját ;)
Idézetek, inspirációk

Nyomtasd, írd, teljesen rád van bízva. Csomó honlap (én innen szedtem párat) ajánl nyomtatható, dizájnos idézeteket, amit aztán egyszerű fehér A4-es lapra, vagy akár színesre is nyomtathatsz. De lehet az a kedvenc könyv/film/sorozat idézeted is, amit aztán WORD-ben megszerkeszthetsz és szebb betűformát adhatsz neki. Egyszerű motiváló szavakat akár post-it-re (post-itre? postit-re? postitre? fúúúú) is felírhatsz, így az ágyad mellé, vagy az asztalod fölé ragasztva mindig erőt nyerhetsz belőle a nap újabb kihívásaihoz (az meg lesz ám, mint a szemét)
Az én tippem: habár nagyon szuperek tudnak lenni, mégsem ajánlom őket pont az asztalod fölé, főleg, ha ott tanulsz. Talán csak engem zavar, de vizsgaidőszakban sokkal jobban szeretem kiirkálni a vizsgarendet, különböző post-iteket kiragasztgatni, és mindent, ami a tanulással kapcsolatos. Viszont ágy mellé, szekrényre szerintem bátran mehet.
Hogyan csináltam én: a kedvenc könyvidézeteimet szedtem elő, és nyomtattam ki halványkék lapra, de nem túl nagyban, kb. post-it nagyságban. Cikk-cakkosra vágtam az oldalukat, majd egyszerű celluxszal az ágyam feletti részre erősítettem. Csak számomra volt jelentőségük, így nem vettem túl hivalkodósra a figurát, viszont nagyon jól mutatott az egyhangú falon.
És igen, ezt is felragaszthatod dekor cellux-szal, vagy szigetelőszalaggal :)
Asztali ceruzatartó

Erre is ad néhány őrült ötletet a Pinterest, szerintem viszont felesleges túlbonyolítani. Néhány konzervdoboz, vagy kisebb befőttesüveg tökéletesen megfelel a célra, akár önmagukban is, de aki érez egy kis DIY vágyat, akkor el lehet vele bíbelődni. Akrilfestékkel, körömlakkal vagy egyszerű filc tollal kidekorálva már üzembe is helyezhető.
Az én tippem: Törekedjetek a "kisebb, de stabilabb" elvre, mert az asztalon sok másnak is helyet kell találnotok.
Hogyan csinálom én: Évek óta minőségesebb műanyagpoharakban tartom a tollakat, szövegkiemelőket, cetliket, mindegyiket külön rendszerezve. Valami csoda folytán csak ritkán borulnak fel, és mivel színesek, adnak egy kis hangulatot a steril fehér szobánknak. Érdemes szétnézni a nagyobb áruházakban, olcsón meg lehet úszni, nem kell egyből az IKEA-ba vagy a JYSK-be rohanni pedig isten látja lelkem, mindkettő a szívem csücske
Azért persze a Pinterest inspiráció sem maradhat el:
Világító drágaságok

Ha már így az őszbe fordultunk, hamarosan lehet gondolkodni a Karácsonyon is, aminek egyik szerves része az égősor. Naná, hogy a képeken igazán hangulatosan tűnnek, és a kollégiumi dekorációhoz is ajánlják őket, de ez az a tényező, amit lehet, nem árt megbeszélni a szobatársaiddal.
Az én tippem: A Pinteresten terjed egy DIY, miszerint ping-pong labdákat az égőkre aggatva szuper dekorációt kaphatunk. Biztos szuperül nézhet ki, én viszont nem próbálkoznék meg vele. Műanyagot a melegedő izzóra tenni?! Talán én vagyok csak túl óvatos, de tény, hogy nem lógtam sem fizika, sem kémia órákról.
Hogyan csinálom én: Ha már világítás, akkor inkább a foszforeszkáló csillagokat/mintákat preferálom, a mostani kollégiumi szobám plafonját is teleaggattam (persze csak az én részemet, egyelőre), számomra sokkal hangulatosabbak és aranyosabbak.  1 csomagot (100 darab) rendeltem Ebay-ről brutál olcsón, de biztos vagyok benne, hogy az ázsiai boltokban is rájuk lehet még futni a gyerekkorunk legaranyosabb emlékére.
Remélem valamennyire hasznosnak találtátok a mai bejegyzést, ha valamelyik ötletet kipróbáltátok, kérlek könyörgök küldjetek a végeredményről képet akár Molyon akár a Neverhood's Diary Facebook oldalán, de akár Instán is megjelölhettek a képen, @neverhood__ néven futok. Arról nem is beszélve, hogy írjátok meg a saját dekorációs ötleteiteket, amik valamennyire pénztárcakímélőek (végtére is egyetemisták vagyunk, ami egyet jelent a csórósággal), tervezek még hasonló bejegyzést. 
Szép hétvégét nektek :)

You May Also Like

0 comments