YA klisék, amiktől a falra mászok - 2. rész - ND's 1st BIRTHDAY

by - május 21, 2017

Imádtátok az első részt, és már akkor is beharangoztam, hogy ebből a témából egy bejegyzés nem lesz elég, így gondolkodás és listázás után hoztam a klisétenger újabb szakaszát. Csak bírjam ideggel.

Bál

Of korz, hogy a nagybetűs BÁL az a pillanat, mikor a pár egymásra talál, kiderül, hogy a főszereplő eszetlen csaj igazából a rosszfiút szereti, mikor váratlan vendég érkezik, vagy ha jön az apokalipszis. Én elhiszem, hogy az amcsiknak tök nagy dolog az iskolai BÁL-juk így szépen nagy betűvel, de nonszensz, hogy az írók nem tudnak ennél kreatívabbak lenni, és valami más eseményhez kapcsolni fontos pillanatokat. 
Ráadásul csomó könyv azt a számomra borzasztóan bosszantó elvárást sulykolja, hogy a nagy estén kell hogy széttedd a lábad az arra járó ifjúnak. Fuck that, szerintem is tegyük még nyomorultabbá az amúgy is önbizalom hiányos lányok életét azzal, hogy ezt az - amúgy teljesen lehetetlen - elvárást próbáljuk lenyomni a torkukon, köszönöm.

A rosszfiú papuccsá válik a klisécsaj hatására

Itt nagyon ellent mondok magamnak, de sajnos ettől függetlenül tényleg brutális klisé. A Perfect Chemistry a kedvenc könyvsorozatom, itt pontosan ez történik, viszont el van magyarázva, hogy ki és miért és hogy, szóval enyhít a körülményeken. De nekem ne magyarázza senki, hogy a vagány, menő és bárkit megkapni tudó rosszfiú isten csak úgy eldob mindent és a tündérálcába öltöztetett full domina barátnőjével boldogan fog élni, míg meg nem. Van egy olyan dolog, hogy TESZTOSZTERON, ha esetleg valaki nem ismeri, akkor Google. 

Könyvmolycsaj

Totálisan értem, hogy miért vörös hajú, szemüveges, könyvmoly lány karaktereket írnak az írók, egyszerű pszichológia, az olvasó sokkal inkább magáénak érezheti a karaktert, magát láthatja benne, stb. Logikusnak logikus, de brutálisan unalmas már. Ha valaki tényleg ennyire klisés életet élne, mint ahogy egyes könyvekben meg van írva, akkor biztos nem fogja felszedni az iskola legmenőbb pasiját, nem fog brutális partikirálynő lenni és nem fogja ennyire leszarni a szüleit. Just sayin'.
Egyből szerelem

A lány meglátja a pasit, és bumm, így készült a Chocapic. Első látásra vonzalom van, szerelem nincs, megint csak nem kellene ennyire hitegetni a fiatalokat, hogy 15 évesen első látásra beleszeretnek életük férfiába inkább fiújába és életük végéig boldogan élnek míg meg nem hallnak. Nagyon erősen rosszul vagyok attól is, ha a főszereplők a 20-ik oldalnál már nyáladzanak, és örökké tartó szenvedélyes tűzről tartanak diskurzust. Képtelen vagyok ilyen könyveket végig olvasni, egyszerűen nem megy. 

Tökéletes "első" 

Jó dolog a szex, de büdös nagy pofára esés tud lenni az első alkalom, ha álomvilágba ringatod magad. A kis YA-ban a tökéletes pasi szó nélkül vár, tökéletes rózsaszín szerelemben andalognak, és tökéletesen nagyszerűre sikerül az első alkalom. 
A nagy szart. Nem saját példából indulok ki most, mert nekem úgymond szerencsém volt, és örülök, hogy úgy törént minden, ahogy,  de ez minimális százalék. Egy kis realitásért könyörgöm csak csupán, ennyit kérek a nagyszerű íróktól, akik ha már ez a dolguk, akkor használják kicsit jobban és földhözragadtabban a szavakat. 

Bolond barátnő

Minden csendesebb lánynak van egy zakkant barátnője, ez köztudott tény, viszont ezzel kapcsolatban néha nagyon el tudják ragadtatni magukat az írók. Biztos a barátnő hozza  a bajt magával, az hozza össze a párt, vagy egy nagy összeveszés alkalmával ő áll bosszút a főszereplőn. A végén meg persze a nagy könnyes összeborulás és kibékülés, és madárcsicsergéssel egybekötött búzamezőben lassított felvételként futás. Azért nem minden ennyire fekete-fehér, néha csak ámulok, mennyire felszínes baráti kapcsolatokat mutatnak be a könyvek, fogalmam sem volt, hogy már attól, hogy ugyanazt a sorozatot szeretjük már a legjobb barátnők lettünk. 
Annyira belelendültem már megint a témába és az kiakadásba, hogy mindössze 20 perc alatt megírtam ezt a bejegyzést, ami megkockáztatom, egyéni rekord. 

Nektek mik azok a klisék, amiktől fogjátok a fejetek?  Írjátok le kommentárba itt vagy a Neverhood's Diary Facebookon oldalánInstán pedig az Instastoryn keresztül követhetitek, épp merre járok :)
Az első részt IDE kattintva éritek el. 

Ez az utolsó bejegyzés a szülinapi héten, remélem néhány azért elnyerte a tetszéseteket. Köszönöm, hogy ennyire örültök a "visszatérésemnek", én is visszataláltam magamhoz, és erre szükség volt már :) 
Nagyölelés a csibéimnek: 

You May Also Like

2 comments

  1. Igen, végre valaki!
    Teljesen egyetértek. Megszeretem az adott badboy-t a személyiségéért, erre totál eltűnik a könyv végére. Papucs lesz, és minden szavából csöpög a nyál. Ódákat zeng a leányzó szépségéről a 17-18 éves srác, elmondja, hogy örökké, és azt is, hogy vele akarja leélni az életét.
    Az egyből szerelem ugyanez.

    Egyetlen barátom se ígért ilyet. Sőt, a hozzám szóló óda is annyiból állt, hogy szép vagy szívem, és hasonló. Sosem kaptam még 10 oldalas levelet a szépségemről.
    A legutóbb, amikor a barátomnál olvastam, ő meg mit tudom én mit csinált, felröhögtem a leíráson, és hangosan felolvastam neki, hogy a férfiú mit mondd épp a könyvben. Elborzadt azon, hogy mennyire ízléstelen könyvet olvasok, mivel neki mindig azt mondtam, hogy nem nyálas könyveket olvasok. Nem, az pont kivétel volt.
    Part 2:
    A könyvmoly csaj a ruhák alatt csodálatos. Köszönjük, kedves könyvek, értem én. A +5 kiló nem fér el rajta, és totál hihető, hogy a lány, aki a könyv alatt egyszer sem volt mégcsak futni se, olyan alakkal él, mint Kylie Jenner. Mellesleg, a ruhák felett is gyönyörű, de a főszereplő srácon kívül ezt senki nem látja.
    Az egyből szerelem ugyanez.
    Part akármennyi:
    Az első kevés esetben annyira csodálatos, mint azt írják. Aki úgy indul neki, hogy olyan lesz, hatalmasat fog csalódni. Cuki, hogy az egyik előző könyvemben az első orgazmussal zárult, majd még aznap este vagy háromszor leforgatták a szürke ötvenet.
    Igen, az utolsó szintén. Nem olvastam még olyat,amiből hiányozna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, hogy kerülte el a figyelmem a kommented, de így 3 év után én olyan jót nevettem rajta, hogy csak na! :D Főleg a 10 oldalas beadandóról a szépségről :'DDD

      Törlés