Fotós, inspirálós, szerelmi életes Q&A #3

by - július 23, 2018

Ha volt már kaotikus hetem, akkor az egyértelműen a mostani volt. 3 órányi sorbaállás a határon, szoba újrameszelése, az életem dobozokba pakolása, haláleset, rokoni-baráti összejövetel, egyik városból a másikba való rohangálások... K-Á-O-SZ! Ezért is örülök, hogy az Insta (@neverhoodsdiary) új funkcióját kipróbálva izgi kérdéseket kaptam tőletek, melyeket a mostani bejegyzésben tudok megválaszolni, hiszen írhatok bejegyzéseket, az ilyen Q&A-k is segítenek abban, hogy olyan témákat érintsek, amik titeket érdekelnek. Te jó ég, milyen hosszú lett ez a fenti mondat, aztaleborult hétmeganyóc. Hogy kerüljem a hosszú és felesleges bevezetőket, meg a kilométeres mondatokat, vágjunk is bele. 

Melyik könyves szerelmi szálnak örültél volna a saját életedbe átültetve?

Jóég, mindnek? :'D Stephanie Perkins: Anna és a francia csók egy brutál romantikus, és valódi szerelem kialakulásának a története, azt bírtam volna gond nélkül :D Jennifer E. Smith: Vajon létezik szerelem első látásra? óta várom, hogy a repülőn vagy buszon egy cukkermukker hapsi mellém üljön, és a hosszú út alatt egymásra találjunk, J. A Redmerski: A soha határa pedig szintén a reménytelenül, titkon romantikus irányba sodort. S bár imádom Simone Elkeles Perfect Chemistry sorozatát, azért a barátaimat szeretem élve és nem agyonverve, vagy a haditengerészetről hazavárni néhanapján. 

Mióta foglalkozol fotózással? És milyen technikát használsz?

Nagyon sok fotózással kapcsolatos kérdést kaptam, aminek végtelenül örülök, és ezért is szólok már jó előre: augusztusban érkezni fog egy átfogóbb bejegyzés tőlem ebben a témában, juhuuuu! De hogy a kérdésre is válaszoljak: körülbelül 8 éve foglalkozom vele, de a tavalyi évig ténylegesen csak hobbi szinten, a saját és a környezetem szórakoztatására, barátnők szebbnél szebb profilképeinek elkészítésére, családi események dokumentálására, stb. Analóg fotózással kezdtem, régi filmes gépekkel, melyet nagyon szerettem, azonban jött az a szint, mikor már nem éreztem elégnek azt a 32 képkockát hosszú távon, és nagyon-nagyon szerettem volna egy komolyabb, profibb gépet, amivel akár 10 évig is ellehetek. Az összes, kb 10 évig spórolgatott pénzem ráment a jobb gépre és a még jobb objektívre, de életem egyik legjobb döntése volt a Canon 760D megvétele. Ő az én kis bébikém. 

Hogyan szerkeszted a fotóidat?

Tessék, mondtam, hogy fotós kérdésekkel lettem elárasztva. Instagramra VSCO-ban szerkesztek, majd AirBrushban fehérítek és korrigálok, ha még szükséges. Konkrét fotózások alkalmával és a blogra azonban a Lightroom az én miatyánkom, 3 hónapja tanulom kezelni, teljesen autodidakta módon próbálok rájönni a funkcióira. Ott is elsősorban Presetsekkel, melyeket online lehet letölteni vagy megvenni. A VSCO filtereit is le lehet tölteni egyes oldalakról, melyeket aztán LR-ben fel lehet használni, de hogy őszinte legyek, elég nyomik. :D Jelenleg leginkább a kísérletezés megy képszerkesztés terén. 
Ja, és Instastoryban VSCO - HB2 filter, imádomszeretem, le nem váltom. 
A bejegyzésben található képek @neverhood tulajdonát képezik! / Copyright © 2016-2018 Minden jog fenntartva!
Kik inspirálnak a blogolásban?

Vicces, hogy ezt pont Sára kérdezte meg, aki az egyike volt azoknak, akiket már akkor is követtem, mikor a Neverhood's Diary még ötlet sem volt, és imádtam a(z akkori) blogdizájnját (is), ahogy ír és a témáit. Őszintén furcsa, és még mindig örömteli érzés, hogy ma már a barátomnak hívhatom, és köszönhetem neki a felegáns team-et, hiszen ha ő nem ajánlja fel, hogy menjek velük a Cosmo Blogger Day-re, akkor nem valószínű, hogy elzarándokolok az agyonsminkelt-kisestélyis tömörülés helyszínére. Szóval a Metaforaszennyezés egy komoly inspirációs pont mai napig. 
Az utóbbi időben kezdem felfedezni a magyar bloggereket-influencereket, meg a borzasztóan rossz magyar bloggereket-ifluencereket is :DDDD Utóbbiak is inspirálnak, hogy milyen NE legyen egy blogger, de őket azért egyelőre nem dobnám a vonat elé aztán egyszer Jeffree Star módra kiöntöm a teát ;). A jók közül viszont Kamit, a Behind My Makeup szereksztőjét emelném ki, akit az Instagramon fedeztem fel, és mind az írásai, mind a témái, és mind a nyitott és igenis őszinte stílusa brutálisan inspirálóak. Azon kevés influencerek egyike, akiknek simán hiszek, és sokkal nagyobb elismerést kellene, hogy kapjanak. 
Akik meg a barátaim és inspirálnak is, meg nagyon szeretem őket, az a Felegáns csapat, mert mindegyikük külön karakter és mégis sokkal értelmesebbek a koruknál, Virág a Never let me go-tól, aki egyszerűen brutálcuki még mindig, és Fanny, akinek az elhivatottsága sokszor motivál a rosszabb napokon. De ide sorolhatom könyves berkekből Teklát is, vagy lifestyleból Fanni-t (@fannilikes), Crissyt, aki sokszor ösztönöz a pozitív véleményeivel, amiért mindig hálás vagyok.
Hosszú a lista, a külföldiekbe bele se mentem, de az biztos, hogy a reális életszemléletű, és értelmes összetett mondatokban írni tudó emberek mindenképp inspirálnak a hétköznapokban is.

Van kedvenc Youtubered?

Nagyon hadilábon állok jelenleg a Youtube-bal. Meguntam. Nem köt le. Sok a hülye. Míg korábban egész estéim elmentek az új videók azonnali levadászásával, manapság heti 1x-2x nézek rájuk, vagy ha érdekes a téma, aznap este, de elfáradtam vele meg teljes időpazarlásnak érzem. Akiket követek és nézem is a videóikat, az Shane Dawson, ő most azért elég nagy köröket fut, mert egyedi és jó mély témákba nyúlkál bele, néha ránézek Garrett Wattsra, meg az Adams tesókra, akik ugye egy bandát képeznek így. Szintén jöhet néha napján egy kis Jeffree Star féle odamondós, mindenkit kibeszélős videó, valamint akiket nagyon-nagyon szeretek, és tényleg bármikor lekötnek, az a TryGuys. Őket nézegetem, de konkrétan kedvenc Youtuberem nincs. 

Van valamilyen fotós tanácsod?

Sose lehetsz elégedett. Erről pont két hete beszélgettünk egy fotós sráccal, aki szintén megerősítette bennem azt, amit már eddig is tudtam: ha egyszer azt mondod, hogy na, ez így tökéletes és hibátlan, és pár órával később se akarnál rajta semmit alakítani, akkor nem vagy igazán elhivatott. Egy magát komolyan vevő fotósban mindig ott kell lennie a gondolatnak, hogy "fhú, ez most így jó, meg a célnak megfelel, DE!". Ezzel pedig csak egyezni tudok. Én általában az összes képemet újraszerkeszteném már, amiket publikáltam valaha bármilyen felületen, vagy újrafotóznám, stb.

Köszönöm a kérdéseiteket, remélem elfogadható választ tudtam adni rájuk :D A héten már nagyon szeretném befejezni a Morgan Matson Páratlan nyarát, de úgy tényleg nagyon fejezném már (...), aztán meglátjuk, mennyi időm lesz a Tumblr-Pinterest-Minimal szobám kialakítása közben, úgy, hogy az unokahúgom is épp itt lohol a nyakamba, hogy menjek már vele rajzolni. 

Nektek hogy telik a nyaratok? Hogy bírjátok ezt a kánikulás-viharos időjárást? Kövessetek Instán, Facebookon és Moly.hu-n, Pinteresten pedig menthetitek a nektek tetsző bejegyzéseket a későbbi gyorsabb visszakeresés érdekében.

Csibeölelős:

You May Also Like

1 comments

  1. Jaj, de drága vagy :)))))) Sosem láttam még magam influencerként leírva btw :'D

    VálaszTörlés