Interjú Sárával, a Metaforaszennyezés bloggerinájával - BLOGTÓBER '17

by - október 16, 2017

5 vasárnap, 4 blogger, 1 bloggeresemény. Október hónapban 4, számomra inspiráló bloggerinával készítek interjút, életvitelről, melóról és a blogukról. Teszem azt azon elgondolásból, hogy imádom őket, és szeretném még több emberhez eljuttatni a munkásságuk. Enjoy!

Megkockáztatom, hogy a Metaforaszennyezés az általam (jelenleg is életben lévő) legrégebb óta követett blog, ami már akkor inspiráló és motiváló volt számomra, mikor még csak a jelenlegi Neverhood's Diary kialakítása gondolat sem volt. Ez pedig nem véletlen: Csibókák, olyan szép az a blog, hogy tündérmese. A tartalma pedig külön megér egy misét, mert Sára, a blog kreátora és főnökasszonya a legkülönfélébb témákban vezeti, egyszerű, vicces és tartalmas írásokkal. Vele beszélgettem egyet szezonalitásról, változásokról, fotózásról, meg a közelgő Cosmopolitan Blogger Day-ről (mert engem, tékozló idegent is maguk mellé vettek a kis cukik, hálám üldözzön :D).

Van valami, ami már nagyon régóta érdekel: honnan jött a "Metforaszennyezés" blognév?

Igazából ezt a szót Simon Márton: Polaroidok c. könyvéből csórtam, mert nagyon megtetszett. Remélem, ez azért nem minősül plágiumnak, igyekszem a lehető legtöbb helyen feltüntetni a forrást.
A bejegyzésben található képek @sateenkaarigirl tulajdonát képezik! / Copyright © 2016-2017 Minden jog fenntartva
Mi késztetett arra, hogy blogolásba fogj?

A legeslegelejére egyáltalán nem emlékszem, mert nagyjából 10 éves lehettem, mikor elkezdtem honlapokat szerkesztgetni. Valószínűleg ez is olyan dolog, amit másoknál láttam, és szerettem volna kipróbálni, aztán valahogy leragadtam itt. Hogy normálisabb választ is adjak a kérdésre: szóban nehezen tudom kifejezni magam, így másik módot kellett rá találnom, és ez az írás.

Nagyon sok féle-fajta témában írsz, de ki tudnál emelni egy központi, meghatározó dolgot, ami a blogot vezeti úgymond?

Talán a szezonális témákat mondanám, vagyis amikor az éppen aktuális ünneppel, évszakkal foglalkozom, bár az utóbbi időben egyre kevesebb hasonló bejegyzést írtam. Mostanában egyre inkább inspiráló - vagy annak szánt - bejegyzések összeállítására törekszem.

Ha már inspiráció:  kik azok a bloggerek és/vagy emberek, akik leginkább inspirálnak téged nem csak a bloggerinaságban, de a mindennapokban is?

Nem szeretek megnevezni konkrét embereket, mert inspiráció sokszor olyan helyeken bukkan fel, ahol nem is számítanék rá. Mégis mindenképp kiemelném Ninát (ambivalentia), aki bloggerként és emberként is nagyon inspirálóan hat rám, a kedvenc blogomat, a 365letszikrát, illetve te is annyira lendületes bejegyzéseket szoktál írni, hogy mindig rögtön kedvem támad tőlük menni és csinálni valamit :) 
(awww, hát igyekszem, köszönöm :D)
A bejegyzésben található képek @sateenkaarigirl tulajdonát képezik! / Copyright © 2016-2017 Minden jog fenntartva
Mi az, amit a legjobban szeretsz a blogolásban - akár a saját, akár mások blogjait nézve? Úgy is kérdezhetném, hogy magában a blogger szubkultúrában.

Rengeteg mindent, hiszen nem véletlen, hogy ez az egyetlen olyan hobbim, ami mellett már hosszú évek óta kitartok. Amellett persze, hogy hihetetlenül sok dologra megtanított, legjobban azt szeretem benne, hogy önmagamat adhatom. Nem félek felvállalni magamat és a stílusomat és a véleményemet, az egész világ előtt, ráadásul ez sokaknak még tetszik is. 

És adja magát a kérdés: mi az, amit nem szeretsz, vagy nem tetszik? :D 

Ennek a kitárulkozásnak a másik oldalát. Félek, hogy esetleg valaki felhasználja ellenem ezt a sok mindent, amit kiírok, félreértik, kiforgatják a szavaimat, vagy ilyesmi. 

Van olyan blogbejegyzés, amire a legbüszkébb vagy, vagy akár a kedvencednek is mondanád?

Talán a 11 dolog, amit a blogolásnak köszönhetek cimű, már csak a témája miatt is. 

Mivel Virág is még a sulit koptatja, és te is még ott töltöd a napjaidat, tőled is megkérdezem: az iskolában tanult dolgok befolyásolják a blogodban írtakat?

Egyáltalán nem. A két faktos tárgyamon kívül semmi sem érdekel, amit a suliban tanulunk, és nem érzem úgy, hogy bármit hozzám tennének ezek a tanórák.
(itt megjegyeztem, hogy ez egy őszinte iskolaundor válasz volt :D)
Nem utálom, csak azt, hogy elvárják tőlünk, hogy sok felesleges dolgot szó szerint tudjunk, pedig tuti, hogy nem fogok logaritmusokat számolni, csak mert unatkozom.
(egyetértés van)
A bejegyzésben található képek @sateenkaarigirl tulajdonát képezik! / Copyright © 2016-2017 Minden jog fenntartva
Min szeretnél belátható időn belül változtatni a blogodban vagy a bejegyzésekben? 

Nemrég gondoltam újra a blogomat, töröltem a bejegyzések felét, átcímkéztem mindent és sok bejegyzést át is írtam. Most pedig, hogy kaptam egy fényképezőgépet, szeretnék áttérni a saját fotók használatára. 

Mik a további álmok? Van valami célod a blogolással a jövőt nézve?

Legnagyobb cél jelenleg, hogy kiadók után kapcsolatba kerüljek és együtt dolgozzak néhány céggel is. 

Ha csak egyet lehet mondani, mi lenne a legjobb blogger-tipped nekünk, földi halandóknak? :D

Ez nagyon klisésen fog hangzani, de a legeslegfontosabb, hogy élvezzétek, amit csináltok, mert csakis így tudjátok kihozni magatokból a legtöbbet, és merjétek is felvállalni. Annak idején én is ezzel a felfogással kezdtem neki a Metaforának, nem számított, eljutok-e vele bárhova is, de máris rengeteg álmomat megvalósítottam. 
A bejegyzésben található képek @sateenkaarigirl tulajdonát képezik! / Copyright © 2016-2017 Minden jog fenntartva
Nagyon szépen köszönöm Sárának, hogy válaszolt a kérdéseimre, és bízom benne, hogy jövő vasárnap felismerjük egymást a Blogger Day-en, arról nem is beszélve, hogy ő csábított oda az ingyen kajával. Hálám az egekig ér már most is, aztán ne tévedjek el Budapesten a tömegközlekedéssel.

Őt meg árasszátok el lájkokkal, az instája olyan rohadt szép, hogy az eszem megáll @sateenkaarigirl, Facebookon is bekövethetitek, a blogján pedig mindenképp nézzetek szét, tutira találtok magatoknak olvasnivalót. 

Remélem tetszenek nektek ezek a kis chit-chat-es bejegyzések, abban pedig külön bízom, hogy ezek által új blogokat és az azokat pátyolgató bloggerinákat is közelebb hozom hozzátok. Ha van, akitől szívesen látnátok ilyen interjút, írjátok meg kommentárba itt, vagy Facebookon, vagy akár Molyon, Instán pedig @neverhoodsdiary néven követhettek, minden velem és a bloggal kapcsolatos infót onnan tudhattok meg először :) Arról nem is beszélve, hogy jövő vasárnap agyon instasztorizzuk szerintem a blogger eseményt. ;)


Csibemelegítő őszölelés:

You May Also Like

2 comments

  1. Én is nagyon szeretem Sára blogját :D Szuper ötlet ez az interjú sorozat, én is tervezgettem hasonlót, de egyelőre pihentetve van a projekt. És OMG, de várom már a vasárnapot *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. OMG, nem vagy egyedül :D brutálisak leszünk :DDD
      Amúgy pedig a pihentetés után azért várom ám az ilyen jellegű bejegyzéseket is :3

      Törlés