#Bookstagrammerek - mikor a könyv és a fényképezőgép találkozik

by - október 08, 2016

Az Instagram számomra A királynő a weboldalak és az applikációk tekintetében. Tudom, hogy a filtereknek hála hatalmas kamu, hogy a képek közel sem tükrözik a valóságot, és hogy mindenki fotósnak hiszi magát, miután megszerkesztette az ebédjéről készült fotót. Bármilyen vádat aláírok az instával szemben, de ez nem jelenti azt, hogy nem inspirálódnék továbbra is onnan. Hatalmas kapukat nyitott meg számomra, egyszerűen kitárult a világ, arról nem is beszélve, milyen húzásokat és ötleteket, kompozíciókat képesek néhányan létrehozni. 

Míg az Instagram kezdetben egyszerű képmegosztóként indult, ma már rengetegen személyes blogként használják. Így jöhettek létre a bookstagrammerek, vagyis instások, akik könyveket fotóznak, ajánlanak, elmondják a véleményüket az adott történetről, és a legfőbb témája az instagram oldalának az olvasás és az olvasás szeretete. Számos külföldi oldalt találni, akik több tízezres követői táborral rendelkeznek, így összeszedtem néhány kedvencemet, akikre érdemes egy pillantást vetni.
Mivel ilyen híresek és befolyásosak, a kiadók is megkeresik őket, ami azért mekkora királyság már, hogy néhanapján hozzád vágnak egy könyvet, ingyen, hogy "fotózd má' be, lécci". Azért azt is hozzáteszem gyorsan, hogy találtam egy csomó amatőrt, akik még arra sem veszik a fáradtságot, hogy éles képet pakoljanak felfelé. Túl nagy kérés lenne egy éles képet csinálni, komolyan?!

Külföldiek:

@alice.in.wonderbookland - 90,3 ezer követő
 
Szerintem senkit nem lep meg, hogy vele kezdem a sort. A csajt 90 ezren követik, saját blogja van wordpressen, és olyan egyedi stílusa meg tipikus filtere van, amitől azonnal felismerhetőek a képei. Amiért külön kiemelném, az a változatossága. Míg mások egy kaptafa alatt ugyanúgy, ugyanabban a tematikában fotózzák le a könyveiket, Nikki mindig mást hoz, azt az érzést hagyva, mintha csak valahol elkezdett volna olvasni, ahogy egy halandó ember is teszi. Biztos vagyok benne, hogy közületek is jópáran követik, de ha mégsem, ide kattintva eljuthattok az insta oldalára. ingyenreklám
@Folded Pages Distillery - 99,5 ezer követő
 
wtf név már. Ő az előbb említett egykaptafás bookstagrammer, de valami eszement módon, amit a majdnem 100 ezres követői tábor is bizonyít. A képet mindig az adott könyv témája és borítója szerint dekorálja, létrehozva így számomra kicsit zsúfolt egy egyszerű elmesélést, anélkül, hogy szavakat kellene használnia. Ha egyben nézed a profilját, akkor esélyes, hogy belefájdul a fejed a rengeteg színbe és tárgyba, de ha egyenként lapozgatod a képeket, akkor olyan apró részletekre is felfigyelhetsz, amitől leesik az állad. Vannak olyan húzásai, amiken konkrétan felnevettem, néhányat itt is hagyok ezek közül naná, hogy a Peetás a kedvencem. Az instáját pedig a nevére kattintva tudjátok elérni.  
@faithreadbooks - 13,9 ezer követő

Kávé, könyv, kéz. Ez a három dolog szinte minden képén ott van, néha más kiegészítőkkel együtt. Az ő képeiről mindig a vasárnap reggelek jutnak az eszembe, a fehér téma, és a lágy fények kettőse, valamint az ágyban fényképezés pont ezt a hatást kívánják elérni. A képei egyszerűek és letisztultak, nincsennek hivalkodó színek vagy túlzsúfoltság. Egyfajta minimalizmus fedezhető fel, amit én amúgy is nagyon szeretek, úgyhogy mindenképp csekkoljátok.
@booklover_221b - 41,6 ezer követő

Szintén egy bloggerinál van szó, akinek instáján tényleg az összes elképzelhető könyvfotózási szög megtalálható. Változatos, színes és kreatív, macska, kávé, gyertya, minden, amit csak el lehet képzelni és odabiggyeszteni a fotóra, azt Korinne meg is teszi. Érdemes követni, szinte állandóan valamilyen nyereményjátékot hirdet, különböző jó kis ajándékokkal, hátha egyszer szerencsétek lesz :)
@fictionandfae - 23,6 ezer követő

Ella képei a minimalizmus mintapéldányai, imádom azt a fekete-fehér összhangot, ami az egész témájáról tükröződik. Az olvasott vagy hozzávágott könyvei inkább a fantasy irányt képviselik, a képei viszont egyszerűek, hasonlóak és kisujjamat rá, hogy VSCO-ban szerkesztettek (felismerem a filtert) :D Ha fantasy rajongó vagy, mindenképp érdemes követni, így belefuthatsz olyan könyvekbe is, amik itthon még nem jelentek meg, külföldön viszont már igen felkapottak.
Itthoniak:

@blackbeakbooks - 4,2 ezer követő

Nem tudom, hogy örülnöm kellene-e, vagy épp aggódnom, de egy olyan magyarországi bookstagrammert találtam, akiről érdemes is beszélni. Nicole is blogként használja az instáját, elmondja a véleményét a leírásban - angolul. Nem hiszem el, hogy nem találtam egyetlen magyar nyelvű, szép témájú, elismerni való (saját!) képekkel gazdagított könyves instaoldalt sem. Kerestem, tényleg kerestem, ha én voltam a béna, sajnálom, linkeljétek be az illetőt, de @blackbeakbooks-on kívül tényleg nem tudok mást felmutatni ebben a kategóriában. Szintén változatos és kreatív, egyfajta hangulat lengi körbe az egész oldalt, ami nekem nagyon tetszik.
Ez lett volna az én instás ajánlóm, remélem tudtam újat mutatni és néhány inspirációval ösztönözni titeket is arra, hogy szép képeket alkossatok a kedvenc könyvetekkel :) Ha van olyan #bookstagrammer, akit szerettek, de nem volt a listában, linkeljétek hozzászólásban, mindenre kíváncsi vagyok. Szép hétvégét nektek :)

You May Also Like

0 comments