Kakaó és eső - Könyvek őszre

by - szeptember 10, 2016

Már említettem, hogy számomra az ősz valahogy a visszahúzódás, enyhe depresszió időszaka, ilyenkor sokkal hamarabb veszem kézbe a komolyabb hangvételű, szomorkás könyveket. Az ember lányának néha csak sírhatnéka van ezért nem értenek meg minket a férfiak, és van néhány könyv, ami mellé oda kell készíteni a zsepikészletet is. Ez az én ajánlóm az őszre, a legtöbbjét olvastam, de van, amelyik az ideire őszre van betervezve. Érdekes mód, ezt sokkal könnyebb volt összeszedni, mint a nyári verziót. Kedves írok, írhatnátok vidámabb könyveket is! :)

Rebecca Donovan: Elakadó lélegzet (Csak lélegezz sorozat 1.)

Nagy kedvencem volt egykoron ez a könyv, utólag persze beláttam, hogy közel sem olyan jó, mint első olvasásra, viszont az élmény, amit adott, igen ütős volt. Konkrétan három napig hozzám sem lehetett szólni, teljesen kibuktam Emmával történteken. Ha valaki egy délutános-takaró alatt kucorgós könyvet keres, akkor annak ajánlom, aki pedig mazochista, annak a sorozat többi részét is nem tudtam végigolvasni, valahogy nem volt rá lelki erőm.
Nem vagyok elájulva a borítóktól, még ha ötletesek is.
Jennifer L. Armentrout: Luxen-sorozat

Daemon és Katy számomra mindig az őszt és a telet idézi fel, valahogy a vicces, és gyakran szarkasztikus megnyilvánulások mögött a komorság, az őket körbevevő veszély is erősen dominál, ráadásul Katy új iskolában való tanévkezdését is végigkísérjük, ami meg a valódi bizonyítéka az ősz eljövetelének. Nem ragozom túl, tudjátok, hogy imádom JLA-t és Daemont, úgyhogy ha valamikor neki akartál kezdeni ennek a fantasztikusan letaglózó sorozatnak, akkor azt most tedd meg.
Jennifer L. Armentrout: Luxen-sorozat
Calia Read: Szétcsúszva

Ettől a könyvtől konkrétan kiégtem. Nem is tudtam normális értékelést írni a blogra, mert még napokkal később is a könyvön kattogtam, hihetetlen, mekkora csavart volt képes az írónő beletenni. Semmilyen értékelést nem szabad előtte olvasni, csak Naomival tartani az elmegyógyintézetbe, és megérteni, mi történt vele. Sötét, komor, és kissé nehéz. Nem is passzolhatna  jobban az esős évszakhoz.
Calia Read: Szétcsúszva magyar és eredeti borítóval
Swati Avasthi: Ököl/jog

Fú, az egyik legkeményebb olvasmányom valaha. Szenvedtem is vele, de nem rossz értelemben. A maga fura módján tetszett, nem egy tündérmese, vagy egy szokványos könyv, és bár a borítója maga a katasztrófa, az írásmód fantasztikus. Az, ahogy az író elénk tárja Jace életét, múltját és családját, fokozatosan történik, így van esély megemészteni az olvasottakat. Csak azoknak, akik nem riadnak vissza egy kis brutalitástól.
A magyar és az eredeti borító. Mind a kettő katasztrófa.
Tahereh Mafi: Ne érints

Ideje lenne folytatnom a sorozatot, mert imádtam az első részét, de egyelőre nem úgy néz ki, hogy mostanában lesz rá időm. Dobogós a magas színvonalúan megírt könyvek listámon, imádtam az írásmódot, a történetet, a főszereplő személyiségfejlődését és mindent, amit ez a könyv adott. Az írónő csodásan pakolja a szavakat egymás mellé, az írásmódról csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, így ha valaki egy kicsit komolyabb könyvet szeretne olvasni a megszokott laza YA-nal, akkor mindenképp ezt vegye a kezébe.
Tahereh Mafi: Ne érints-sorozat borítói. Szem fóbiám van, úgyhogy nem vagyok lenyűgözve.
Markus Zuzak: A könyvtolvaj

És ha az előző sem lenne elég komoly, akkor Markus Zuzak második világháborúban játszódó könyve biztosan megfelel. Nagyon kemény és és nehezen emészthető, elég csak arra gondolni, hogy a Halál meséli el Liesel történetét, a náci Németországban, a zsidókról, az iskolákról, a lányokról és az életről. Komoly és megdöbbentő pillanatok, miközben egy kislány felnő a háború szörnyűségei alatt. Ez az a könyv, amit felvetetnék a házi olvasmányok listájára, ha ebből valaki nem tanul, akkor semmilyen másik könyvből sem.
Markus Zusak regénye eredeti és filmes borítóval.
Sarah J Mess: Üvegtrón-sorozat

Egyszer már elkezdtem, de akkor időhiány miatt félbe kellett hagynom, azonban idén megpróbálom bepótolni a hiányosságom legalább az első könyvvel. Kemény harcos csaj és orgyilkosok egy fantázia világban, ahol vérre menő harcok dúlnak. Mi ez, ha nem az őszi egykedvűség feldobására kitalált könyv?
Sarah J. Maas sorozatának borítói. Egytől-egyik imádom.
Brittainy C. Cherry ez ám a név: Lebegés

Szeptember 16-án jön ki ez a szépség, és a fülszövege alapján garantáltan megkönnyezős. Bár már unom ezeket a lagymatag, nehéz sorsú fiatalokat, mindenképp esélyt adok neki. Valamiért nagyon vonz, remélem nem lesz pofára esés rám férne már egy JÓ young-adult regény, mert az utóbbi időben olvasottak egyike sem nyűgözött le túlságosan.

Oooooolyan egyszerű és szép ez a borító, istenem.
Nektek melyek a kedvenc komor hangulatú könyveitek? :) 

You May Also Like

0 comments